| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
john de Leur Grand Champion

Geregistreerd op: 11-11-2003 Berichten: 2126 Woonplaats: centraal nederland
|
Geplaatst: 03 Januari 2006 20:33:04 Onderwerp: Vijver: Real-life soap John & Ans. |
|
|
hoi,
kwam vandaag weer mijn foto's tegen van vorig jaar van mijn vijverververbouwing en het leek mij wel leuk om mijn verbouwing op het forum met jullie te delen. wie zijn wij: john en ans en zoon wesley wij hebben zo'n 6 jaar koi heb van een kennis 30 koi met klaverblad filter met toebehoren overgenomen gat gegraven en klaar was kees. na de nodige ellende naar verloop van tijd (18doden vissen in de week ) mede door verkeerde voorlichting van de dealer en mijn eigen onkunde hebben we ons eigen helemaal verdiept in koiwereld .we kwamen er achter dat als we het goed wilden doen we alles radikaal anders moesten doen .het plan werd gemaakt voor een nieuwe vijver en filterkamer met raam. vijver is 630 lang en 240 breed en 210 diep .nieuwe filter fortex 1500 lit 2 filterbakken van 750 lit gevuld met mattala (BLAUW) later een multisieve er voor geplaats en de vortex gevuld met kaldnes een bio uv 20 een ingebouwde skimmer op dit alles staan twee aquamax 15000 en er staat een losse limf pomp 30000 lit in de vijver . tot zover enige uitleg kom later er met foto's er op terug.groet john _________________ liever 1 koi in mijn hand, dan mijn buurvrouw in mijn ledikant.
www.vijvercheck.nl |
|
| Naar boven |
|
 |
tukker koi Grand Champion

|
Geplaatst: 03 Januari 2006 21:45:52 Onderwerp: |
|
|
We wachten met smart. :wink: _________________ M.V.G 100% Tukker Koi
100% Tukker Koi is back in town |
|
| Naar boven |
|
 |
herwin69 Baby Champion

|
Geplaatst: 03 Januari 2006 22:20:18 Onderwerp: |
|
|
Ben benieuwd :D .
gr.
Herwin _________________ WIE EEN KUIL GRAAFT VOOR EEN ANDER..........................IS ZEKER AL KLAAR MET ZIJN EIGEN VIJVER??!!!?!?! |
|
| Naar boven |
|
 |
french_bulldog Trivia 2004

|
Geplaatst: 03 Januari 2006 22:24:34 Onderwerp: |
|
|
Nou John laat ze niet langer in spanning, ik weet het inmiddels al :wink: _________________ "Eerste Nishikigoi-Online.com Trivia winner 2004!!"
Grtz, Leon |
|
| Naar boven |
|
 |
Laurens Tosai

|
Geplaatst: 03 Januari 2006 23:57:17 Onderwerp: |
|
|
We zijn benieuwd John! Laat maar komen die foto's en ervaringen!
vr gr Laurens :D |
|
| Naar boven |
|
 |
Dr.Wizz Grand Champion

|
Geplaatst: 03 Januari 2006 23:57:37 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het zo jammer dat ik weer wachten op foto's...
Schiet nu toch eens op ! :) |
|
| Naar boven |
|
 |
fujin Grand Champion

Geregistreerd op: 6-12-2005 Berichten: 1045 Woonplaats: centraal nederland
|
Geplaatst: 04 Januari 2006 00:02:08 Onderwerp: |
|
|
hoi,
voor de ongeduldigen onder ons :wink: , nog ffies geduld ze komen eraan.
gr, Ans _________________ hellup, ik heb last van koikoorts
www.vijvercheck.nl
www.bullsecrets.nl |
|
| Naar boven |
|
 |
Regenmeneer Grand Champion

|
Geplaatst: 04 Januari 2006 02:38:15 Onderwerp: |
|
|
Hoi
Schiet nou ooohoooppp
Mvg
Regenmeneer |
|
| Naar boven |
|
 |
koi58 Baby Champion

|
Geplaatst: 04 Januari 2006 12:44:31 Onderwerp: |
|
|
Ik heb stiekem in het fotoalbum gekeken hihi :D :D :D
dirk |
|
| Naar boven |
|
 |
fujin Grand Champion

Geregistreerd op: 6-12-2005 Berichten: 1045 Woonplaats: centraal nederland
|
Geplaatst: 04 Januari 2006 12:49:26 Onderwerp: |
|
|
hoi allemaal,
ik zit zelf ook in spanning om verder te gaan in dit topic. het is alleen wachten tot john thuis komt van zijn werk, zodat we gezamelijk verder kunnen gaan.
enneh natuurlijk kunnen jullie alvast spieken in het fotoalbum, voor het commentaar dus nog even geduld.
gr, Ans _________________ hellup, ik heb last van koikoorts
www.vijvercheck.nl
www.bullsecrets.nl |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 04 Januari 2006 20:14:17 Onderwerp: vijver john en ans |
|
|
eindelijk was het zover we waren het er samen over eens als we betere koi wilden dan moest eerst de vijver top zijn . we besloten in het voorjaar 2003 dat we in het najaar gaan beginnen. in okt gingen de vissen vanuit de vijver het zwembad in . het geluk was dat mijn huidige filter (pompgevoed) in de schuur stond zodat ik die aldraaiend op het zwembad kon aansluiten. zo de eerste stap was gezet . het was best spannend want ik had totaal niks op papier staan alle plannen zaten in mijn hoofd geplant ( op dit laatse graag geen reactie).  _________________ liever 1 koi in mijn hand, dan mijn buurvrouw in mijn ledikant.
www.vijvercheck.nl |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 04 Januari 2006 20:32:58 Onderwerp: |
|
|
nadat ik de vissen in de schuur veilig had zitten kon de bouw beginnen . de ouwe vijver werd het folie er uit gesloopt. kon den de eerste containers 6 kuub besteld worden aagezien mijn oude vijver ongeveer 18 kuub was , schatte ik dat ik ongeveer 6 containers nodig had .er was een probleem had net een nieuwe schuur en schutting had laten zetten dat moest van mij vrouw heel blijven .dus geen kraantje . daar kwam ik na het begin binnen 5 min op terug , gelukk ging mijn vrouw vrij snel overstag (dat gebeurt maar zelden :wink: ).zodat mijn maat het kraantje van zijn werk meenam . . _________________ liever 1 koi in mijn hand, dan mijn buurvrouw in mijn ledikant.
www.vijvercheck.nl |
|
| Naar boven |
|
 |
w-degraaf Baby Champion

|
Geplaatst: 04 Januari 2006 20:50:57 Onderwerp: |
|
|
He' John en ans, je gaat me toch niet vertellen dat je na die paar regels typen al weer moe ben. Dus kom op ik wacht met spanning op de rest.
Gr
Willem |
|
| Naar boven |
|
 |
|