| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
draude Baby Champion

|
Geplaatst: 11 Februari 2010 16:37:31 Onderwerp: |
|
|
| Remko schreef: | en hoe wil je je pompen gaan starten en stoppen?
Nog een vraagje, voor het reed contact(laag) is het zo dat zo lang er water is hij gemaakt is? |
de pompen worden middels een relais geschakeld zoals rechts op de afbeelding is te zien.
mijn idee is als volgt:
Als het water te laag komt moet de desbetreffende pomp worden uitgeschakeld. Het type contact (maak/breek) is m.i. afhankelijk van wat het Hobbyboards I/O board vereist. Dit is juist de vraag
Komt het water te hoog dan moet er enkel een alarm worden gestuurd. Dit kan een alarm via sms, e-mail, twitter of iets anders zijn.
Ik wil uiteindelijk alle onderdelen van de vijver kunnen monitoren om in geval van een probleem snel te zien waar het probleem zich bevind.
Het monitoren zal als volgt gebeuren:
- Water niveau (hoog/laag) voorkamer Ultrasieves - reedcontacten/vlotter
- Waterniveau op de zeef vd Ultrasieves - vlotter of ander soort niveau meter
- Water/lucht pompen - temperatuur, flowmeters en/of stroomverbruik per pomp
- UV lampen - LDR, UV meter of stroomverbruik
- Ultrabeads - elektrische drukmeter
- De stand (open/dicht) van alle kranen (schuif/kogel) dmv reedcontacten monitoren.
- De afvoer naar het riool voorzien van een vlotter/elektrisch contact om een alarm te krijgen wanneer er *lekkage* is.
Of het ooit allemaal ook daadwerkelijk gerealiseerd gaat worden is nog niet zeker  _________________
 |
|
| Naar boven |
|
 |
Remko Tategoi

|
Geplaatst: 11 Februari 2010 16:50:25 Onderwerp: |
|
|
| draude schreef: | | Remko schreef: | en hoe wil je je pompen gaan starten en stoppen?
Nog een vraagje, voor het reed contact(laag) is het zo dat zo lang er water is hij gemaakt is? |
de pompen worden middels een relais geschakeld zoals rechts op de afbeelding is te zien.
mijn idee is als volgt:
Als het water te laag komt moet de desbetreffende pomp worden uitgeschakeld. Het type contact (maak/breek) is m.i. afhankelijk van wat het Hobbyboards I/O board vereist. Dit is juist de vraag
Komt het water te hoog dan moet er enkel een alarm worden gestuurd. Dit kan een alarm via sms, e-mail, twitter of iets anders zijn.
Ik wil uiteindelijk alle onderdelen van de vijver kunnen monitoren om in geval van een probleem snel te zien waar het probleem zich bevind.
- De stand (open/dicht) van alle kranen (schuif/kogel) dmv reedcontacten monitoren.
- De afvoer naar het riool voorzien van een vlotter/elektrisch contact om een alarm te krijgen wanneer er *lekkage* is.
Of het ooit allemaal ook daadwerkelijk gerealiseerd gaat worden is nog niet zeker  |
Aha kijk nu snap ik het
Hiervoor heb je een maak contacten nodig.
Voor laag water moet je het zo gaan maken dat zo lang hij water meet de reedcontact gemaakt is (en dus de pompen mogen draaien) en zodra hij geen water meet, gaat ie open en stoppen de pompen.
Voor hoog water geldt dat zodra hij water meet hij gemaakt wordt, hij een berichtje verstuurt _________________ Groetnis,
Remko |
|
| Naar boven |
|
 |
immi Nissai

|
Geplaatst: 11 Februari 2010 20:31:18 Onderwerp: |
|
|
ik zou ze NC maken, normaly close, oftewel altijd dicht in ruststand
dan heb je eventuele kabelbreuken ook ondervangen, en kan je alles serieel zetten, dan kan het ook met 1 melder
mooier is natuurlijk om ze allemaal los te doen, maar die mogelijkheid heb je dan ook |
|
| Naar boven |
|
 |
Jan B Tategoi

|
Geplaatst: 28 Februari 2010 16:50:55 Onderwerp: |
|
|
| draude schreef: | | Remko schreef: | en hoe wil je je pompen gaan starten en stoppen?
mijn idee is als volgt:
Of het ooit allemaal ook daadwerkelijk gerealiseerd gaat worden is nog niet zeker  |
Ik hoop dat je het dan beter gaat doen dan ik het ooit heb gedaan,
alles ging mooi automatisch, spoelen ook, niet via hypermoderne pc
gebeuren maar werkte wel, totdat......................................................
een menselijke fout de boel in het honderd schopte, word ik s'nachts wakker van een boel gespetter, nou ja zal wel gebeurt wel meer,
maar werd alleen heftiger, toch maar kijken, vijver leeg vissen op
het droge, was wel pomp gevoed systeem.
Alles kunnen redden, slang aan de kraan warm water bijmengen,
vijver toen al verwarmd. Monitoren en spoelen en dergelijke
doe ik dus weer met eigen oogen en handen.
succes met de uivoering in iedergeval komt vast wel goed
groeten jan b |
|
| Naar boven |
|
 |
draude Baby Champion

|
Geplaatst: 28 Februari 2010 17:02:48 Onderwerp: |
|
|
| Jan B schreef: | | draude schreef: | | Remko schreef: | en hoe wil je je pompen gaan starten en stoppen?
mijn idee is als volgt:
Ik hoop dat je het dan beter gaat doen dan ik het ooit heb gedaan,
alles ging mooi automatisch, spoelen ook, niet via hypermoderne pc
gebeuren maar werkte wel, totdat......................................................
een menselijke fout de boel in het honderd schopte, word ik s'nachts wakker van een boel gespetter, nou ja zal wel gebeurt wel meer,
maar werd alleen heftiger, toch maar kijken, vijver leeg vissen op
het droge, was wel pomp gevoed systeem.
Alles kunnen redden, slang aan de kraan warm water bijmengen,
vijver toen al verwarmd. Monitoren en spoelen en dergelijke
doe ik dus weer met eigen oogen en handen.
succes met de uivoering in iedergeval komt vast wel goed
groeten jan b |
Jan,
bij mij gaat het alleen om het monitoren, juist om gewaarschuwd te worden wanneer er problemen zijn.
Het spoelen en bijvullen blijven ook hier handmatig.
Gr,
Eduard _________________
 |
|
| Naar boven |
|
 |
Jan B Tategoi

|
Geplaatst: 28 Februari 2010 17:07:09 Onderwerp: |
|
|
ok kan ik weer rustig slapen.
trusten
jan b |
|
| Naar boven |
|
 |
pedrokoi Adult Champion

|
Geplaatst: 09 Maart 2010 18:59:43 Onderwerp: |
|
|
hoi
vandaag ben ik binnen gegaan met de print plaat voor de ds micro schips om de relais kaart zelf te gaan bouwen
verwacht deze tegen 10 gemaakt zal zijn men vriend zit in china nu en dan kunnen we verder met het 1 wire en sturen.
wat ik wel heb begrepen hij heeft direct online gaan zien wat je allemaal kon gaan doen met de nslu2 en stond versteld ervan enkel was hij wat te traag volgens hem voor zijn doel einden ook is er uit de bus gekomen de nslu2 volledig uit productie is gehaald en dus degene nu nog te koop zijn de laatste zijn hopelijk gaan ze niet stuk dus
is er een goed alternatief ervoor die eventueel iest sneller zijn en wel nog gamaakt worden in dezelfde prijs klasse
zelf spreekt hij om eventueel een netbook te gaan gebruiken als server met linux op zou kwa verbruik ongeveer gelijk zijn maar toch sneller en groter in capaciteit geen extra hd nodigbv
mvg pedro _________________ Koi dagboek
Mijn vijver
Airlift
Koi techniek |
|
| Naar boven |
|
 |
ydeschoe Tosai

|
Geplaatst: 10 Maart 2010 21:47:30 Onderwerp: |
|
|
allen,
ik heb een vraagje ivm de puls meter uitlezing, het cgi script dat gebruikt word is voor een watt meter met 1000puls/kwh.
Nu zijn ze mijn zonnepanelen komen plaatsen en hebben ze een watt meter met 100puls/min geplaatst, wat moet er aan het cgi script aangepast worden om deze naar 100 puls/kwh te laten werken
is het de volgende regel
CDEF:W_real=zonneenergie,1000,/
aanpassen naar
CDEF:W_real=zonneenergie,100,/
dank bij voorbaat
Yves |
|
| Naar boven |
|
 |
Remko Tategoi

|
Geplaatst: 10 Maart 2010 23:44:31 Onderwerp: |
|
|
| pedrokoi schreef: | hoi
<knip>
is er een goed alternatief ervoor die eventueel iest sneller zijn en wel nog gamaakt worden in dezelfde prijs klasse
<knip>
mvg pedro |
Waarschijnlijk moet het met een SheevaPlug of GuruPlug Server (dit zijn kleine computers die je rechtstreeks in het stopcontact steekt) ook lukken. Deze apparaten draaien ook op Linux. _________________ Groetnis,
Remko |
|
| Naar boven |
|
 |
Ruud v D Adult Champion

|
Geplaatst: 11 Maart 2010 00:12:38 Onderwerp: |
|
|
| ydeschoe schreef: | allen,
ik heb een vraagje ivm de puls meter uitlezing, het cgi script dat gebruikt word is voor een watt meter met 1000puls/kwh.
Nu zijn ze mijn zonnepanelen komen plaatsen en hebben ze een watt meter met 100puls/min geplaatst, wat moet er aan het cgi script aangepast worden om deze naar 100 puls/kwh te laten werken
is het de volgende regel
CDEF:W_real=zonneenergie,1000,/
aanpassen naar
CDEF:W_real=zonneenergie,100,/
dank bij voorbaat
Yves |
volgens mij zo uit het hoofd is dat inderdaad de aanpassing _________________ Mijn vijver |
|
| Naar boven |
|
 |
Ruud v D Adult Champion

|
Geplaatst: 11 Maart 2010 00:13:50 Onderwerp: |
|
|
| Remko schreef: | | pedrokoi schreef: | hoi
<knip>
<knip>
mvg pedro |
Waarschijnlijk moet het met een SheevaPlug of GuruPlug Server (dit zijn kleine computers die je rechtstreeks in het stopcontact steekt) ook lukken. Deze apparaten draaien ook op Linux. |
er zijn nog vele andere alternatieven deze zijn in dit topic ook regelmatig genoemd _________________ Mijn vijver |
|
| Naar boven |
|
 |
pedrokoi Adult Champion

|
Geplaatst: 01 April 2010 19:32:50 Onderwerp: |
|
|
hoi
vandaag heb ik de afgewerkte print terug gekregen
momenteel zitten er 4 ds2406 op met 2 uit hangen dus in totaal kunnen er 8 relais geschakeld worden elk af zonderlijk
als ik tijd vind ha ik aan de slag ermee heb ze in ieder geval al in geplugd en direct zijn de 4 ds zichtbaar in de 1wire device dus dat doet het al goed
nu nog de relais verbinden met de 24v relais die de 220 gaat sturen en we kunnen beginnen met de voer automaat
draude ruud ha terug hulp nodig hebben dan
mvg pedro _________________ Koi dagboek
Mijn vijver
Airlift
Koi techniek |
|
| Naar boven |
|
 |
Ruud v D Adult Champion

|
Geplaatst: 02 April 2010 12:48:38 Onderwerp: |
|
|
| pedrokoi schreef: |
draude ruud ha terug hulp nodig hebben dan
mvg pedro |
fijn dat je dat van tevoren aangeeft dan kan ik mooi optijd mijn koffers pakken en op vakantie gaan  _________________ Mijn vijver |
|
| Naar boven |
|
 |
|